Geplaatst op
Ben jij eigenaar/beheerder van een webshop die zich richt op de sportbranche? Dan is dit artikel bedoeld voor jou! Als beheerder ben je ongetwijfeld bekent met hem probleem van eenmalige klanten. Tegenwoordig zoeken consumenten meer dan ooit het internet af op zoek naar de beste prijs. Vooral voor de grote jongens is het door de grote afname en inkoophoeveelheden mogelijk om producten tegen een lagere prijs aan te bieden. Sinds ik jouw aandacht getrokken heb met dit artikel schat ik in dat jouw webshop niet behoort tot de “grote jongens”. In dat geval is het van groot belang dat, wanneer jij een (nieuwe) klant hebt, je ervoor zorgt dat je deze vasthoudt. Maar hoe doe je dit zonder al je tijd en geld hierin te steken?
Verras je klanten
De afgelopen jaren is technologie een grotere rol gaan spelen dan ooit. Mobieltjes, laptops, tablets, smartwatches, we staren allemaal steeds meer naar een beeldscherm. Dit heeft er onder andere ook voor gezorgd dat we allemaal wat onpersoonlijker zijn geworden. Steeds meer acties verlopen zonder enig persoonlijk tintje. Wanneer jij je dus wilt onderscheiden van de concurrentie is het dus belangrijk dat je je klanten verrast. Dit kan bijvoorbeeld door je klanten te verassen met een klein relatiegeschenk met logo. Zo krijgen jouw klanten een leuke, onverwachte verassing en profiteer jij als webshop zijnde van “gratis” promotie.
Kies een bijpassend cadeautje
Wat je ook niet moet vergeten is dat, om het beste resultaat te krijgen, je cadeautje wel moet aansluiten bij jouw webshop. Je geeft natuurlijk bijvoorbeeld geen zaklamp aan iemand die bij een sport webshop bestelt. Denk bijvoorbeeld aan een Dopper drinkfles. Door de Dopper te bedrukken met jouw bedrijfslogo of merk zal je er een uniek cadeautje van maken!