Purple Design

Dit moet je weten voordat je een pakket opstuurt

Geplaatst op

Wanneer je een pakketje wilt versturen is het handig om te weten hoe je deze moet inpakken en wat er gebeurt wanneer je pakketje vermist wordt. Hier gaan we het dan ook over hebben in deze blog. Lees snel door!

Inpakken

Wanneer je een pakket(je) gaat inpakken, is het belangrijk dat het verpakkingsmateriaal wat je gebruikt geschikt is voor het gewicht van het pakket. Het is belangrijk dat je controleert dat de verpakkingen sterk en stevig genoeg zijn. Als je meerdere pakketten tegelijk wilt opsturen, bind je deze niet aan elkaar vast. Je zult de pakketten moeten voorzien van een pakketlabel. 

Verpakkingsmateriaal

‘Het is belangrijk dat goederen in een stevige vierkante kartonnendoos worden verpakt. Plak de randen van de buitenverpakking goed dicht, deze moeten goed afgesloten zijn. Hoe pak je jouw producten zo in dat je de kans op schade beperkt is? Dit zijn een paar punten waar je op moet letten:

  • Gebruik ‘niet snijden’ tape wanneer het gene wat je verzend kwetsbaar is
  • Door sterke tape te gebruiken verklein je de kans dat het pakket open kan scheuren. Probeer geen plakband te gebruiken.
  • Als je breekbare spullen opstuurt is het aanbevolen om karton met meerdere lagen te gebruiken.

Toch beschadigd?

Wanneer je pakket met al die voorzorgsmaatregelen toch is beschadigd, kan je een schadeclaim indienen, maar dit geldt alleen als je pakket aanvullend verzekerd is. Wanneer je pakket beschadigd is en niet is verzekerd, kan je alleen een melding maken zodat de bezorger wordt aangesproken.

Pakket vermist?

Wanneer je een pakketje verstuurd, bestaat er altijd de kans dat je zending vermist raakt. Als dit gebeurt is het goed om te weten wat je dan kan doen. Voordat je iets kan doen moet de vervoerder jouw pakket als vermist verklaren. Als dit is gedaan, kan je een vermissingsclaim maken. Je hebt hier een aantal gegevens voor nodig: trackingcode van de zending, afleveradres, datum van afhaling, uiterlijke kenmerken van de zending, inhoudsomschrijving van de zending en een inkoop- en verkoopfactuur. Wanneer je als bedrijf een pakket opstuurt en deze vermist raakt, moet je de klant het product nog een keer toezenden. 

Gerelateerde berichten

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden